Autoverzekering Ditzo alleen nog af te sluiten via eigen website

advertorial

Onlangs kwam verzekeraar Ditzo met verrassend nieuws: zij stoppen namelijk voorlopig met het verkopen van hun autoverzekeringen via vergelijkingssites. En dat terwijl dit soort sites juist zo populair zijn bij de Nederlandse consument. Eén op de vijf Nederlanders (21%) heeft namelijk wel eens een verzekering via een vergelijkingswebsite afgesloten. Misschien jij ook wel?

Wat je dan misschien niet wist, is dat de verzekeraars een vergelijkingssite een vergoeding betalen  per afgesloten autoverzekering. Bij het afsluiten van een autoverzekering moet de verzekeraar een vergoeding van soms wel € 200,- betalen. Geen wonder dan ook, dat uit onderzoek van Blauw Research is gebleken, dat 86% van de consumenten schrikt van dit bedrag. Dit geeft twijfels over de onafhankelijkheid van de uitkomsten en natuurlijk zien ook veel mensen deze vergoedingen als premie verhogend.

Geld terug bij je autoverzekering

De uitkomsten van het onderzoek waren de reden voor Ditzo om te concluderen dat het anders moet. Door te stoppen met het aanbieden van autoverzekeringen via vergelijkingssites zal Ditzo geld overhouden. Geld dat de verzekeraar wil investeren in betere premies en service voor al hun klanten.

Dat is natuurlijk interessant, zeker als je je net aan het oriënteren bent op een nieuwe autoverzekering. Ditzo heeft hiervoor namelijk de VergelijkersBonus in het leven geroepen. Dit betekent, dat je bij het afsluiten van een autoverzekering tot wel € 100,- terug kunt krijgen wanneer je dit rechtstreeks op de website van Ditzo doet.

Doet goed voorbeeld volgen?

Ditzo grijpt de uitkomsten van het onderzoek aan om de werkwijze aan te passen en ongetwijfeld zijn ook andere verzekeraars verrast door de uitkomsten. Tot nu zijn er echter geen berichten van andere verzekeringsmaatschappijen dat ook zij zullen stoppen met het aanbieden van verzekeringen via vergelijkingssites. Dit soort sites voorziet immers toch in een behoefte van de Nederlandse consument, zo is de algemene opvatting. En ook dat blijkt uit het onderzoek: meer dan de helft van de Nederlanders (57%) vindt het belangrijk om de mogelijkheid te hebben om verzekeringen online met elkaar te kunnen vergelijken. Wij zijn dan ook benieuwd of Ditzo een trendsetter blijkt te zijn of dat zij zich met deze stap juist in een unieke positie manoeuvreren. We zullen het zien!